Op donderdag 22 maart was het weer tijd voor de jaarlijkse RONDO ledenvergadering, net als voorgaande jaren gehouden bij Hotel van der Valk Ridderkerk.

Het RONDO bestuur had wat goed te maken dit jaar. Wegens enkele vervelende omstandigheden was de vergadering van 2017 namelijk niet helemaal verlopen als gepland. En goedmaken deden ze, de vergadering was strak geregeld en vond dit keer plaats in het Live Cooking restaurant van Van der Valk, waar een deel van de zaal was gereserveerd voor de vergadering en een ander deel voor het culinaire deel van de avond.

De vergadering werd, zoals we al jaren gewend zijn, in een rap tempo gehouden. Dit jaar voor het eerst, geheel in Gerrit Paardekoper stijl, voorzien van een kort jaaroverzicht gepresenteerd door Martijn van der Pol. De jaarstukken werden goedgekeurd door de kascommissie en de aftredende bestuursleden (Esther de Koning, Arjen Jansen en Ron den Boef) werd geen strobreed in de weg gelegd om een nieuwe termijn door te gaan binnen het RONDO bestuur.

Na de vergadering was het de beurt aan spreker/auteur Joseph Oubelkas, maar hij bleek iets vertraagd. Daarom werd er snel geschakeld en konden we direct aanschuiven voor het voorgerecht.
Inmiddels was Joseph gearriveerd en we kunnen wel zeggen dat hij kwam, zag en overwon! Waar menigeen in eerste instantie wat verward was en niet helemaal begreep waar zijn verhaal heen zou gaan, kwam hij gaandeweg to the point: Joseph belandde op 24-jarige leeftijd onschuldig in een Marokkaanse gevangenis en werd veroordeeld tot een gevangenisstraf van tien jaar! Hierover schrijft hij in zijn boek “400 brieven van mijn moeder” en is de zaal na één uur en zes minuten volledig onder de indruk van zijn verhaal. Joseph neemt na zijn verhaal ruim de tijd voor alle vragen en noteert een topavond qua boekenverkoop, het is hem volledig gegund!

Na deze serieuze noot van de avond was het hoog tijd voor de voorzetting van het culinaire deel. De koks hadden inmiddels (live dus) heerlijke gerechten klaargemaakt en daar werd nog lang van genoten. De laatste RONDO leden vertrokken pas rond 23:00 uur en waren de vergadering van 2017 al helemaal vergeten na deze topavond!

Bekijk de foto's >